lördag, februari 17, 2007

Träskoprinsessan!

Igår var jag och Ida på opera i Malmö på Malmö opera och musikteater. Jag hade blivit inbjuden i egenskap av kulturpolitiker i Skåne. Vi träffade andra politiker från Osby där också, bland andra Louice Christensson, Maria Svensson och Suzanne Persson. Mycket trevligt.

Jag och Ida var på guidning på operan också, väldigt intressant. Efteråt fick vi ett glas vin och en räckmacka. Operan är nyskriven och den var mycket bra, första gången jag såg en opera. Träskoprinsessan hette den, vilket rubriken antyder.

I måndags var det kommunfullmäktigte för första gången det här året, och det hände inte så mycket där, tog drygt en timme.

Nästa vecka har jag sportlov, känns jätteskönt. Ska hitta på lite allt möjligt då.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Skitseriöst" skrevet!!! ;) Vi hade otroligt trevligt... Tack för en trevlig afton!