tisdag, mars 20, 2007

En hektisk vecka!

Nu var det längesen jag bloggade. För längesedan, jag lägger dock ut bilder på bilddagboken. Titta gärna in där: http://skrikniklas.bilddagboken.se.

Förra veckan var jag med på en massa möten, hur intressant som helst faktiskt, och många roliga möten.

I måndags var jag i Lönsboda på årsmöte med Centerpartiets kommunkrets, jag blev omvald i styrelsen. Vi hade en väldigt rolig underhållare där, Sven-Erik Johansson. Han läste egenkomponerade historier och dikter på lönsbonitiska. Vi åt även smörgåstårta som vår duktiga region- samt fullmäktigeledamot Lotte hade gjort.

I tisdags var jag på sammanträde med Utbildningsnämndens arbetsutskott. Det tog väldigt lång tid och det är alltid väldigt mycket nytt tycker jag, en massa om förskolan. Men kul att lära sig ju. Skönt att mötena är på dagen.

I onsdagskväll var jag på ett väldigt intressant och trevligt styrelsemöte med Centerpartiets kommunkretsars styrelser i Osby respektive Älmhults kommuner. Älmhults kommun är ju också centerstyrd. Många bra idéer som byttes. Jag var också hos tandregleraren i Kristianstad under dagen.

I torsdags eftermiddag var jag på möte med intagningsnämnden till gymnasiet, typ samma politiker där som det är u Utbildningsnämndens arbetsutskott, förkortat UNAU. Vi gick igenom vad våra nior har valt för program till gymnasiet. På kvällen hade jag årsmöte med CUF Osby och jag blev omvald som ordförande men vi har en ny styrelse, senare på kvällen var jag på pilates.

I fredags var jag i skolan och sen på spinning och cirkelträning, på kvällen var jag hos en kompis och tog det lugnt.

I lördags var jag på vårstämma i Lund med CUF Skåne. Jag blev nyvald som 1:e vice distriktsordförande, jättekul att få det förtroendet. På kvällen och långt ut mot natten var jag på vinkväll hos kära Sofie.

Det var vad som hände förra veckan lite sammanfattat =)

Inga kommentarer: