lördag, december 08, 2007

Nu har en av de bästa dagarna på året passerat!

Ja, och den dagen är faktiskt min namnsdag, den 6e december. Den dagen då det står Niklas i almanackan. Vilken härlig känsla det är att bli gratulerad för vad man heter. Jag gillar att fira diverse saker, den 6e december firar jag naturligtsvis min namnsdag, lika naturligt som att den 3e december firar jag att jag fyller halvår.

I år fick jag 25 sms på min namnsdag, ett sms kom dagen efter. 25 sms är ganska många sms, men inte så mycket egentligen om man jämför med hur många sms jag skickar till personer som har namnsdag. 25 sms skickar jag ju till personer som har namnsdag de 10 första dagarna i december till exempel. Det är så enkelt att skicka ett sms till någon som har namnsdag eller fyller år, och det gör den personen så glad.

Jag fick ett brev med 100 kr av min moster också, det är alltid lika kul att få brev eller vykort när man fyller år eller har namnsdag, men jag får ju inte ens en gång 10% av det jag skickar.

Tur att det är jul snart så att man kan få lite vykort äntligen, men det lär ju inte bli lika många som jag skickar.

Jag bifogar ett diagram här över när jag fick mina sms i torsdags på min namnsdag, när jag vaknade hade jag fått 6 sms, och den som är smart kan ju snabbt räkna ut att jag vaknade någon gång efter klockan 10.

Inga kommentarer: