fredag, september 18, 2009

Kryssa mig på söndag!


På söndag är det kyrkoval, och det är då du bestämmer vilka som ska styra i Svenska kyrkan!

Jag står på plats nummer:

6 i kyrkofullmäktigevalet i Osby-Visseltofta församling.

7 i kyrkomötesvalet i Lunds stift.

8 i stiftsfullmäktigevalet i V Göinge, Ö Göinge samt Villands och Gärds kontrakt.


Jag värnar Svenska kyrkans roll som folkkyrka, en kyrka som finns för alla oavsett kön, ålder eller etnicitet.

Jag kommer att arbeta för att fler ungdomar konfirmeras så att en ny generation ska få en positiv livslång relation till kyrkan.

Jag vill att Svenska kyrkans gudstjänster ska beröra, ge fördjupning och livsmod, präglas av delaktighet, gemenskap och glädje.

Jag vill förvalta kyrkans tillgångar med omsorg och miljöanpassa den kyrkliga verksamheten.

Inga kommentarer: