fredag, juni 24, 2005

Sommarlov, nej sommarjobb!

Nu har jag jobbat i en vecka och en dag, kul faktiskt :) Jag sitter utanför en matbutik i Osby och säljer jordgubbar, inte det mest ansträngande jobbet men ändå. Jag har fixat det själv och jag får mer betalt än de som har fått sommarjobb av kommunen. Det tycker jag är bra, jag är en ivrig bäver... haha.
Det är så kul att sälja också, jag får hälsa på massa nya människor (väljare) och de vet vem jag är. Det är bra för mig i nästa års val. Om nu någon vill rösta på en jordgubbsförsäljare förstås. Men när jag sitter där märker jag hur många jag känner, jag blir så glad då.
Jag märker vissa skillnader när folk köper jordgubbar. Några ska bestämma själva vilka litrar de ska ha, andra väntar bara på att jag ska fixa det till dem. Jag gillar de som bestämmer själv. De är så roliga, ska ha så mycket som möjligt. Det visar att de kan bestämma själva och de behöver ingen som är över dem som bestämmer åt dem. Det är också bra.

Jag har sett massa ny schlager med nu. Det är så kul. Det är en dansk sida där man kan ladda hem korta videoklipp på en låt, typ Eres tu, Spanien 1973. Den är super. Nästan bättre än vinnaren, men den gillar jag med. 1973 är ett så bra år. Det är Israels första år och deras låt är också riktigt bra. Kom fyra för övrigt, bra för ett land som debuterar. Jag vill ha 1973 på DVD :)

Nu får det räcka för den här gången.
Ha en riktigt trevlig midsommarhelg med mycket schlager och inga särskrivningar ;P
Niklas

2 kommentarer:

Roberto Iza Valdés sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Roberto Iza Valdés sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.