söndag, januari 15, 2006

Snart årsmöte

Nu har jag gått nästan en vecka i skolan. Skolan är bra tycker jag. Ekbackeskolan i Osby är en jättebra skola med lite elever. Det är skönt, man får en närhet till alla. Man kan prata med rektorn på rasten eller i matsalen. Jag sa till henne att alla tvåor borde läsa samhällskunskap A innan det är val, då har ju alla en chans att få lite insikt i vad man ska rösta på. Det var en bra idé tyckte hon.

Nu har vår granne här hemma läst klart till polis. Vad bra! Jag skickade ett grattiskort till henne, det behövs verkligen fler poliser, så jag uppmuntrade henne lite. Men annars har/hade vi många trevliga poliser i Osby. En av dem brukar till och med springa här förbi ibland. Jag öppnar alltid dörren och skriker hej när jag ser henne springa förbi. Jag bor ju på landet så det är fullt möjligt utan att störa några grannar.
Snart får pappas kossor kalvar. De är söta, men jag brukar inte se dem förrän i maj när de kommer ut i hagen. Då har de ju växt till sig lite med.
Jag borde motionera mer tänker jag, därför har jag köpt en stegräknare. Minst 5 000 steg per dag, helst över 8 000 vore bra.

Snart har vi årsmöte med CUF i Osby, det känns bra och skönt! Att det blir av, samtidigt som partisterna har årsmöte har vi lagt det. Jag håller på att förbättra min hemsida. Den blir fin tycker jag, jag ska göra en hemsida åt Osby Centerpartiavdelning också.
Nu går det fort innan valet, det kommer bli så kul. Medlemsomröstning här nu!

1 kommentar:

Annie sa...

Snygg hemsida!

Lycka till i valet,
Annie