söndag, mars 16, 2008

Melodifestivalsfinal i Globen!


Foto: qx.se

Ja, nu har jag varit på min andra melodifestivalsfinal, och det var helt underbart roligt den här gången också.

Helgen började mycket bra redan på tågresan tillsammans med Jon och Fredrik. Har aldrig druckit så mycket vin när jag har åkt tåg innan, 7 flaskor blev det. De var dock bara 37,5 cl, så det blir ju 3,5 hela. Träffade en jättetrevlig kille på tåget som hjälpte oss att dricka upp vinet :)

När vi väl kom till vårt vandrarhem, Gustaf af Klint, en båt som ligger vid Slussen, så drack vi vin där också. Och där träffade vi två äldre par i 50-60-årsåldern från Melodifestivalklubben som vi tillbringade kvällen med.

På lördagen träffade vi en kompis och vid klockan tre så var det uppvärmingsmiddag med Melodifestivalklubben, det var jätteroligt. Schlager på storbildsskärm.

Sen var det allra roligaste ju, själva finalen. Träffade till och med Osbyfolk i Globen, kul kul.

Som tur är så vann den enda rätta vinnaren, Charlotte Perrelli. Helt underbart, jag skrek sönder min hals på henne :D men det är hon värd. Mer än värd.

Go Charlotte!

Inga kommentarer: