söndag, oktober 26, 2008

1 år sedan käkoperation i Helsingborg!

Jag märker att det är många som läser om min operation här på bloggen, så jag skriver lite såhär efteråt :)

Nu har det gått lite över ett år sedan jag opererades i över- och underkäken. Det har gått väldigt fort sedan dess och det har knappt stött på några problem. Jag var svullen de första 3 veckorna typ, men jag hade knappt några blåmärken alls. Det finns endel bilder från operationen och efteråt i min bilddagbok; skrikniklas.bilddagboken.se. Titta på datumen 17 oktober 2007 och veckorna efter.

I april fick jag dock åka till Helsinborg igen för att plocka bort en benbit som hade lossnat pga min käkoperation. Min vänstra "platta" som de satte ihop käken med, hade en skruv som var lös :) Den var lite inflammerad, så den fick åka ut. Men det gick bra.

Före operationen hade jag ju öppet bett, men nu är det så himla fint tycker jag. Kolla på bilderna från den 8 november 2007 i min bilddagbok för röntgenbilder före och efter operationen.

Hoppas att det kan hjälpa någon =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska själv göra liknande operation om cirka en månad. Har googlat och läst mycket om det men bra att få se lite bilder också.

Är mest orolig för hur lång tid det ska ta efteråt innan man känner sig "normal". Dina bilder gjorde mig hoppfull.

Tack.
Malin.