torsdag, november 17, 2005

Bundisar

Idag har jag haft fysikprov, det gick bra :)

I eftermiddags hade jag kemi, också kul... Lite sådär småroligt, jag skrattar alltid åt min lärare.

På vår skola läser vi ju blockläsning, det är bra. Vi har två pass om 3 timmar om dagen, ett mellan 8:30 och 11:30, det andra börjar 12:30 och slutar 15:30. Då hinner man med mycket mer. Något pass är uppdelat på två lektioner. Nu när vi har det såhär slipper vi har så många olika ämnen också. Och viktigast av allt. Vi är lediga varje onsdag :)

På onsdag ska jag till min gamla skola och hälsa på min underbara 63-åriga textilslöjdslärarinna. Jag ska få ett mönster på hur man stickar en mössa. Jag har gjort en med rundstickor, den är jättefin, men tyvärr för tunn. Jag pratade med henne idag. Jag är värsta bundis med henne, det är kul. Jag får vykort varje gång jag fyller år och till jul av henne. Jag skickar ju till henne med.

Jag har en till trevlig kompis. Gittan, på Kristallen. Hon är så trevlig. Jag gillar porslin, Gittan med. Jag var på fest hos kommunalrådet i somras, då var hon också där. En gång när jag var på Kristallen tyckte hon att jag hade så fina kläder på mig. Hon har sagt såhär till mamma: "Om Niklas inte hade varit så ung, så skulle jag gifta mig med honom". Kulkul.

Imorgon har vi tyska, vi ska lyssna på tysk schlager som vanligt. Kul när jag får bestämma i skolan.

Inga kommentarer: