onsdag, november 30, 2005

Kommunfullmäktige!

I måndags var jag på mitt tredje kommunfullmäktigesammanträde. Det var ganska spännande, lite långtråkigt i början när alla företrädare för de olika partierna skulle snacka. Men jag roar mig med annat under tiden, jag ritade en karta över hur de sitter, jag undersökte hur många av dem som jag känner till. Jag kan namnet på minst 36 av 41 kommunfullmäktigeledamöter.
De höll på att snacka i 1 timme och 48 minuter, sen var det paus till 21. Efter det tog de beslut om budgeten och det varade i 40 minuter.

Ikväll har Osby Centerparti förnominering till kommunvalet nästa år, alltså vilka som ska stå på listorna, det är nog förnominering till regionfullmäktige också. Innan förnomineringen är vi på studiebesök på Rönnebacken, ett äldreboende typ. Det blir lite spännande sen när alla medlemmar ska rösta, vi får se hur det går.. hehe..

Inga kommentarer: