torsdag, november 17, 2005

ESC 50 år :)

Nu har jag varit på Congratulations, ESC 50 år. Det var ju visserligen några veckor sedan, men det var jätteroligt och jag lyckades samla ihop hela 16 autografer. Det gäller att stå på sig och skrika högt. Det är jag väldigt bra på. Det var många vakter där som försökte hindra mig, men det gick inte så bra.
De jag lyckades få autografer av och dessutom känna igen var:

Kirsten Siggaard, Danmark 84, 85 och 88
Bert Karlsson
Svante Stockselius
Ralph Siegel, skrivit minst 17 låtar till ESC, mest till Tyskland
Elisabeth Andreassen, Sverige 82, Norge 85, 94 och 96
Hanne Krogh, Norge 71, 85 och 91
Emilija, Jugoslavien 89
Carola, Sverige 83 och 91
Marie Myriam, Frankrike 77
Anne-Marie David, Luxemburg 73, Frankrike 79
Linda Martin, Irland 84 och 92
Eimear Quinn, Irland 96
Elena, Grekland 01 och 05
Gali Atari, Israel 79
Sertab, Turkiet 03
Massiel Spanien 68

Jag fick också bilder med Marie Myriam, Massiel och Elisabeth Andreassen. Jag var helt upphetsad. Extra mycket när jag tog bild med Marie Myriam. Så kul är hon. Jag kommer aldrig att träffa så många kändisar igen. Att schlager kan vara så roligt. Jag ska förstora upp foton med Marie Myriam och ge det till mig själv i julklapp, sen ska jag ha det på nattduksbordet bredvid fotot med mig och Maud Olofsson. På lördag är det förresten 2 år sedan jag träffade Maud och tog det fotot. Maud har namnsdag på lördag också, hon heter Elisabeth i andranamn.

På lördag ska jag på Skåneråd, med Centerpartiet i Skåne (konstigt va?). Lena Ek ska dit också. Jag tror att vi ska fastställa typ regionfullmäktigelistan.

Tyvärr har Ingrid Johansson sagt upp sig. Hon arbetade som ombudskvinna för Centerkvinnorna i gamla Kristianstads län. Hon hade jobbat som det i 19 år. Ingrid är alltid rolig, jag har alltid haft roligt med henne i alla fall. Centerkvinnorna är visserligen roliga i sig, men Ingrid är något extra.

Just nu sitter jag och tittar på videoklipp från Eurovision Song Contest, är det verkligen så kul? Ja det är det.

Jag och två kompisar har skickat in en insändare till Norra Skåne, hoppas att den publiceras snart. Den är lite rolig faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som om du har haft det mycket roligt :D