måndag, februari 06, 2006

Kristdemokrat?

Idag var jag på kommunfullmäktigesammanträde här i Osby. Det är alltid lika kul, där är ju några som förgyller tillvaron. Som exempel kan jag ju ta den trevliga och högljudda moderaten Louice med de ilskt röda glasögonen, skämt o sido, hon är riktigt rolig och bra tycker jag. En liten färgklick.

Men till höjdpunkten eller kanske tvärtom hehe. Clas Frisk, kristdemokraternas ledare här i Osby, erbjöd mig för andra gången att stå överst på kristdemokraternas lista i Osby till valet i höst. Då skulle jag kunna bli kommunalråd, sa han. För Kristdemokraterna, nej tack.
Han skickade även ett mejl tidigare idag.

Jag är ju centerpartist sa jag till honom, och det visste han sa han. Men han ville typ konvertera mig.

Till vad kan man ju undra?
Det var ju på rätt sida blocken i alla fall, men sen var det inte mycket mer. Fördomsfulla kristdemokrater är inget att ha. Jag vill inte vara kristdemokrat, det räcker med en här i huset.

Niklas
stolt ung centerpartist med siktet på valet i höst, dock för Centerpartiet.

1 kommentar:

Lars sa...

Kul...,

Jag testade mig på ungtval.se och fick då veta att jag är 100 procent kd:are. Efter ytterligera några testsvängar hamnade jag så småningom som Moderat. Centerpartiet stupade på målsnäret på grund av sin inställning till Bilskatten.

Här i Vetlanda har det varit några som velat värva mig till Moderaterna men jag bestämde mig redan från början att Centerpartiet fick bli det parti som skulle få dra nytta av mina kunskaper. De gamla Centerrävarna vill dock inte ha mig på kommunlistan ty det finns risk att jag kommer att locka en massa nya väljare till Centerpartiets farvör. Problemet blir väl samtidigt att det finns risk att jag skäl en massa kryss och då kanske någon annan trillar ned från pidestalerna.