tisdag, februari 21, 2006

Lov, partilledardebatt och schlager.

Nu har lovet börjat, eller det började ju i torsdags. Medlemsomröstningen inför valet i höst började också i torsdags. Idag är sista dag att lämna in det. Spännande värre. Jag hoppas att det går bra, sammanräkningen är om cirka två veckor.

I söndags var det partiledardebatt, den första detta valår. Ganska underhållande ibaldb faktiskt, de drog lite skämt emellanåt. Typ Göran Persson: "Om nu olyckan skulle vara framme och de borgerliga skulle vinna".

Jag är stolt över att jag har lyckats lära mig Frankrikes vinnarlåt 1977 i Eurovision Song Contest. L'oiseau et l'enfant. Jag läser ju inte franska ens en gång.

På fredag ska jag till Stockholm på kurs. Valutbildning. Ska nog bli lika kul som den förra. Jag har kommit fram till att vi ska äta precis när Melodifestivalen är så då kan jag kanske titta lite på det då!
Melodifestivalen från Leksand i lördags var väl inte den bästa precis, även om Lindas låt blir bättre ju mer jag hör på den (eller rättare sagt ser på den). Lena Philipsson var däremot jätterolig som programledare.

Jag har lärt mig udda heltalsmetoden nu också, ganska lätt om man förstår.

Inga kommentarer: