måndag, februari 27, 2006

Statens järnvägar!

Jag gillar SJ för det mesta, och jag gör det fortfarande. Jag tycker att det är kul att åka tåg, kul att träffa nytt folk på tågen. Det kunde ju varit billigare dock.

I fredags åkte jag till Stockholm med SJ. Det gick inte riktigt som det skulle, men jag är glad ändå. Tåget jag skulle åka norrut med fick backa tillbaka cirka två och en halv mil. Kul. Sen fick vi åka buss till Alvesta, vilket tog cirka en och en halv timme. Jag var där 17:15, tåget skulle ha gått 15:34. Men de hade ingen lokförare till tåget. Han kom 18:40, den tiden då jag skulle ha varit framme i Stockholm.

Jag var framme 22:10 ungefär och det tack vare SJ, jag är ändå gölad att jag kom fram och att de fixade det så bra. Helgen i Stockholm skulle ju bli en av mina bästa med Centerpartiets Ungdomsförbund!

1 kommentar:

Anonym sa...

OPTIMIST!!! Like pepole like you!!!