lördag, november 11, 2006

Kommunfullmäktiges öppnande =)

Det var i måndags. Riktigt trevligt var det. Jag sitter på plats nummer 3, bredvid Erland Nilsson (sossekommunalrådet). Jag fick rösta först av de borgerliga också, men det var inte så svårt.

Jag var inställd på att vi skulle sänka skatten med 25 öre nästa år, men sen röstade jag för bordläggning till nästa möte ändå. Detblev bordläggning, 22-19 blev resultatet. Jag var justerare också så jag räknade röster. Skatten skulle mycket väl kunna sänkas med tanke på förra årets överskott på 39 miljoner, och en skattesänkning på 25 öre skulle bara kosta lite över 4 miljoner. Så jag tycker att Osby kommuns invånare är värda det. Osby kommun har en skattesats på 21,26 kr, näst högst i Skåne.

För övrigt var jag snyggast i kommunfullmäktige, men där är inte konkurrensen så stor ;)

Inga kommentarer: