onsdag, maj 17, 2006

Ja, jag slapp =)

Jag och Maud i Örebro
Idag har jag mönstrat. Jag var där kl 7:45 ungefär och vi fick lyssna på en genomgång av en trevlig kvinna. Efter det skulle vi göra intagningsproven, men jag gick till tandregleraren för jag skulle dit också. När jag var klar där gick jag tillbaka till pliktverket och gjorde mitt prov. Jag trodde typ att det skulle vara slut sen och jag skulle få gå till psykologen. Men icke. Jag skulle göra medicinska undersökningar.
Min sjuksköterska, Robert hette han, gjorde lite prover på mig. EKG, blodtryck, han mätteoch vägde mig, kollade synen och hörseln. Jag hade perfekt på allt. Styrkeprovet gick inte så bra dock.
Sen ställde han lite frågor och jag klagade på mina ben och sa att jag inte kunde gå i skogen osv. Sen hade jag med mig min ansträngningsmedicin också och visade upp. Så jag slapp göra lumpen, men om jag hade velat hade jag fått göra den.
Det var slut kl 11:07 typ så jag sprang som bara den och hämtade mina grejer för att hinna med bussen som gick kl 11:10. Och det var precis så jag hann med den.
Nu har jag spänningar i tänderna också, det gör ont. Jag får nog ta en Ipren eller något.

Inga kommentarer: