onsdag, maj 10, 2006

Nu bär det av!

Nu ska jag snart på förbundsstämma med CUF. Det är ju där vi formar vår politik. Spännande.

Vi ska åka tåg dit, och det gillar jag. Jag gillar tåg. Kanske inte SJ, för de är så dyra. Men Öresundstågen är jättefina och billiga. Jag blir så glad varje gång jag ser ett Öresundståg sakta in för att stanna i Osby. Ännu bättre är det ju att höra när ett tåg kör iväg från Osvy station. När man riktigt kan höra hur det accelererar. Det är toppen. Tänk om man kunde höra det någon gång på kvällen också ibland. Nu i augusti så kommer det ju fler Öresundståg till Osby. Det är verkligen bra. Jag har som mål att det ska ta längre än en minut för mig att säga hur Osbys tidtabell ser ut när det gäller tåg. Nu tar det mindre än en minut. För mig i alla fall.

Vilket skönt väder det är nu, knappt så man vill åka norrut. Det är ju nästan Norrland där uppe i Örebro.

Inga kommentarer: