onsdag, maj 03, 2006

Stockholm by night!

Nu har jag varit i Stockholm två helger i rad. Eller 8 dagar av 10. Det har varit jätteroligt. Första helgen var jag på ordförandekonferens med CUF. Väldigt intressant och störtkul. Jag lärde mig mycket också. Vi var ute på Kärsögården igen och där är ju så fint. Det ligger alldeles intill Drottningholm.
I onsdags åkte jag till Stockholm med klassen. Det var verkligen kul. Jag var på musikal med Ellinor, Sweet Charity. Vi var på Aftonbladet, det var kulkul. Guiden var väldigt trevlig och tyckte nog om mig. Vi var i Riksdagen också och den guiden gillade mig med. Jag träffade några kändisar faktiskt: Peter Siepen, Tina Rosenberg, Tina Lejonberg, Britta Lejon och säkert någon till. Men själva höjdpunkten var lördag till söndag. Då var jag ute på Drottningholm och tittade på alla taxibilar och limosiner med kungligheter och diverse kändisar som skulle på kungens 60-årskalas. Jag såg jättemånga bland annat: Anni-Frid Lyngstad, prinsessan Lilian, prinsessan Desirée, kronprinsessan Mary, prins Henrik, Carl-Philips flickvän Emma, Wallenbreg, Stefan Persson (H&M), Lill Lindfors, Björn von Sydow, kronprinsessan Maxima, prinsessan Marie-Chantal, furst Albert och många till. Det var helt underbart roligt. Där fanns trevliga pensionärer att prata med också. Aftonbladet tog foto på mig och gjorde en kort intervju, men den kom inte med :P

Dagen efter var jag vid yttre borggården och gratulerade kungen. Då såg jag hela den svenska kungafamiljen. För första gången =) Jag var jätteglad och är det ännu. Jag ska se dem fler gånger =)

Nu är jag tillbaka i skolan igen och på hemmaplan, det är kul det med. snart är det val och jag fyller 18 om en månad.

Inga kommentarer: