måndag, januari 29, 2007

1 år sedan!

Imorgon är det ett år sedan jag inledde en närmare vänskapsrelation med min kära kompis Ida. Ida var här förra året den 29e januari och tittade på en repris av Desperate Housewives. Världens bästa program med världens bästa Ida. I fredags var jag och Ida och åt middag och vi tittade på bio i Kristianstad, för att fira vår ettårsdag. Trevligt.

Ida har blivit som en syster för mig, en storasyster som jag kan göra allt med som man gör med sina syskon. Vi bråkar alltid, men vi blir nästan aldrig ovänner. Och vi har alltid roligt i varandras sällskap, det är nog för att vi är så lika till sättet. Pratglada och högljudda. Jag och Ida träffas varje dag, ibland bara för att vi ska träffas och ibland för att vi ska hitta på något. Vi hade en jätterolig sommar ihop, både själva och tillsammans med andra kompisar. Det händer alltid något när Ida är med. I augusti ska jag och Ida åka på semester. Till Österrike, på vin- och slottsresa. Säkert bara med en massa pensionärer, men vi klarar oss nog med dem också. Vi jobbar ju båda två med vård av äldre. Det ska bli fantastiskt roligt och vi kommer nog bråka en massa men de stunder som vi har roligt ihop kommer att överträffa allt annat.

Genom Ida har jag också träffat en massa nya roliga kompisar. Helt fantastiska människor.

Hela Ida är en fantastisk person, och Ida är som en storasyster för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint du skrivit om kära Ida! Du är för go! Puss! //Sofie

Anonym sa...

Det var verkligen fint skrivet om mig... brossan!!! ;) Du är för underbar, håller helt med om det där att vi bråkar mycket men är aldrig ovänner!!! Ja... jag vet inte vad jag ska säga mer än att du också är en helt fantastisk person som betyder otroligt mycket för mig! Ser fram emot vår resa... ska bli myyyycket trevligt!(men glöm inte säga till om att vi behöver minsann inga spottkoppar på vinprovningen... vi tar det som det är... dom behöver inte konka på dom helt i onödan menar jag ;) Ja... jag säger då detta... =D tänk att det fanns en lika traggig och social person som mig som vågar ta för sig samt bjuda världen på ett och annat skratt ibland. Ses... brossan!!;)