måndag, januari 22, 2007

Normalt liv igen ^^

Nu har skolan börjat och jag har börjat få lite rutiner över mina sovtider nu. Skönt att ha nåt att göra så man inte ligger och sover hela dagarna. I skolan har vi mest fysik, svenska och franska. Eller egentligen har jag bara de ämnena. Fysiken är ju inte rolig iaf..

Nu har det börjat snöa också, inte alls bra tycker jag. Fy för snö, jag kan ju knappt köra bil i snön. Vi har fått en mysig te- och kaffehandel här i Osby, Tetrollet heter den. Det är också ett litet fik. Jag har varit där och fikat några gånger med några kompisar. Det bästa av allt är att tjejen som äger affären säljer rättvisemärkt kaffe, te, choklad med mera. Det är sånt som kan göra skillnad för människor i andra mindre rika delar av världen. Även det lilla gör skillnad och det är viktigt att vi tänker på vad vi som konsumenter köper för produkter.

Mitt te är odlad av en bonde på Sri Lanka, som får bra betalt för sitt te. Det gör mitt te mycket godare!

Inga kommentarer: