onsdag, januari 10, 2007

Nervös :)

I måndagskväll kunde jag inte somna, antagligen mest på grund av att jag har vänt på dygnet nu på lovet. Men jag kände också en smula nervositet, inte för att skolan började i tisdags, utan för att jag skulle på mitt första sammanträde med utbildningsnämnden. Jag är dessutom ensam centerpartist bland de ordinarie. Men det gick ju hur bra som helst. Jag blev invald i utbildningsnämndens arbetsutskott, UNAU. Jätteroligt.

I utbildningsnämnden sitter:

1. Louice Christensson, ordf (m)
2. Ingmar Bernthsson 2:e vice ordf (s)
3. Niklas Larsson (c)
4. Monica Svensson (s)
5. Anna Isberg 1:e vice ordf (gpks)
6. Mikael Svensson (s) fd (v)
7. Roland Anvegård (kd)
8. Rose-Marie Riling (s)
9. Gun Christensson (gpks) eg c-mandat
10. Marika Bjerstedt Hansen (s)
11. Maria Svensson (m)

Vi är några som är födda efter 70-talet iaf, både jag och Maria är 80-talister.

Och i arbetsutskottet sitter:
1. Louice Christensson (m)
2. Ingmar Bernthsson (s)
3. Niklas Larsson (c)
4. Monica Svensson (s)
5. Anna Isberg (gpks)

Den här mandatperioden blir nog en alldeles utmärkt period =)

Jag blev också invald i tillsynskommittén av kommunens skolskjutsverksamhet tillsammans med en annan centerpartist, och i intagningsnämnden för gymnasieskolan tillsammans med Louice, fru ordförande.

Inga kommentarer: