lördag, januari 06, 2007

Granada!

Igår var jag på Granada (Osby kommuns enda stora uteställe, som ligger i Lönsboda) igen. Jag var där på Juldagen också. Mycket trevligt ställe det där. Alla känner alla typ, eller alla känner apan. Roligt. Alla åldrar är där också, det är ju dansbandsmusik där nere med orkester. Där kan man ju dra en kasedans emellanåt! Där uppe på discot är det så mycket folk så man knappt kan röra sig. Jag hittade en 500-kronorssedel på golvet. Det var säkert en lönsbonit som hade slängt den där, de gillar ju inte Karl XI, han brände ju ner hela Lönsboda nån gång på 1670-talet tror jag. Och då tillhörde vi ju Sverige, inte bra att döda sitt eget folk. Fy honom!

Redan på tisdag ska jag på utbildningsnämnden har jag fått reda på nu. Ska ha förmöte med Alliansen/GpKs också. Ska bli oerhört roligt tycker jag.

Inga kommentarer: