tisdag, mars 14, 2006

Aaaaah, vad glad jag är =)

Igår var det sammanräkning av rösterna från förnomineringen. Det resultatet är ju rådgivande till hur listorna ska se ut i valet i höst. Jag var typ värsta nervös inför resultatet, men när det väl var klart blev jag helt chockad men samtidigt glad.

Jag var uppröstad på plats 6 av 26. Helt makalöst tycker jag. Till och med före två som sitter i kommunfullmäktige nu. Centerpartiet har sju mandat här i Osby, vilket betyder att jag i princip är inne redan. Men det hade varit roligt att bli framkryssad längre upp på listan. Jag sitter gärna som nummer 2 eller 3 i fullmäktige för Centerpartiet. Det vill säga att jag ska få minst 5 % av rösterna samt minst 50 röster. För att bli inkryssad förra valet behövdes det 60 röster för oss centerpartister. Men nu är ju invånarantalet mindre så det behövs ju typ bara 50. Men jag får ju satsa på runt 100 personröster och det hade varit helt underbart om jag får det.

Vilken dag det var igår =)

Snart är det val, 6 månader och 3 dagar.

Inga kommentarer: