fredag, mars 17, 2006

Ett halvår kvar!

Men vilket roligt halvår det kommer att bli! En helt underbar sommar och en spännande höst.

Det är så roligt att vara ute i byn här i Osby, det är alltid någon att prata med. Så mycket trevligt folk. Idag i affären träffae jag minst 10 personer som skulle kunna vara tänkbara röster. Dessutom är de trevliga =) Ett litet snack då och då är ju bra. Blir alltid så glad när någon äldre hälsar på mig. Typ någon över 30 år då.

Igår fastställde vi kommunfullmäktigelistan. Vi i styrelsen hade förnomineringens förslag som vårt förslag. Men det blev lite små förändringar. Lönsboniterna tyckte att de skulle ha en till från Lönsboda på valbar plats. Då blev det så, nr 8 flyttades upp till plats 5. Då åkte jag ju automatisk ner till plats 7. Valbar plats, men den sista. Lotte stod då på plats sex, men jag föreslog mig själv på plats sex. Och stämman röstade för det. Vad glad jag blev då! Fast nu ser det lite dumt ut med tanke på könsfördelningen. Man, kvinna, man, man, man, jag (man), kvinna, kvinna och kvinna. Det är de nio första. Men jag är ju ung. Det är ju bara 3 där som är under 40 eller runt 40. Jag är ju den yngsta i kommunen på valbar plats i alla fall.

Jag fick även igenom mitt förslag om att åldern skulle stå på kommunlistan. Efter en liten diskussion vann mitt förslag med klar majoritet, mycket klar majoritet. KUL! såhär ska det antagligen stå på plats nummer 6.

6. Niklas Larsson, Studerande, Brunkelstorp-Osby, 18 år.

Värsta långt men bra. Även bynamnet skulle vara med. Jag vill vara med och påverka i kommunfullmäktige, så kul det kommer bli.
Jag har satt ett högt mål också.
Troligen för högt, men så ska det vara.

Inga kommentarer: