lördag, mars 18, 2006

Mitt liv är som en Melodifestival!

Ja, nu vann igen för tredje gången. Rekord ju, bara Marie Bergman har vunnit fler gånger (71, 72 och 94). Carola har vunnit 83, 91 och nu 2006.

Jag hoppas att det går bra för Carola i semifinalen, för Sveriges skull. Jag tittade lite på eftersnacket på SVT24 precis, och då visste Carola inte att det var en semifinal också. Hon verkade lite smått förvirrad och glad såklart.

Kanske ett hjärnsläpp, får hoppas att det bara var det.

Kul för Carola såklart, men jag hade ju BWO som favoriter. Röstade på dem 7 gånger och en tröströst på Kikki. Hon är ju född i Osby och dessutom bra.

Carola klarar nog av att frälsa Europa eller vad det nu är. Men jag tycker mig se en falskhet i hennes ögon och ibland när man ser på henne kan man ju undra om Gud har tagit över hennes själ. Hon beter ju sig mycket märkligt emellanåt.

Carola är stor i Sverige, har de som röstar i ESC glömt bort henne från 91 tro? Jag hoppas inte det. Carola är bra, men en väldigt konstig person med konstiga värderingar. Allt enligt min åsikt.

Nu har min nervositet lagt sig och hjärtat har slutat klappa. Håren på armarna och benen har lagt sig. Melodifestivalen är över. Men för mig är den alltid i mitt hjärta. Mitt liv är en som Melodifestival. Det finns många vägar att gå för att komma till slutet. Många hinder på vägen. Och ska det gå bra måste man ha många med sig. Jag hoppas att mitt liv kommer sluta som Carolas vinst. Många kommer bli ledsna men många blir också glada att jag har kommit tillbaka där jag kom ifrån från början. Carola hör hemma i Melodifestivalen, nu är hon tillbaka.

Men jag älskar livet, jag älskar Melodifestivalen.

Jag tycker om mig själv.

Inga kommentarer: