tisdag, mars 28, 2006

Regionfullmäktige?

Idag var det nomineringsstämma här i Osby inför Regionvalet den 17:e september. 27 namn är det på listan. Alla medlemmar i valkrets Skåne Nordost har fått rösta, det vill säga de här kommunerna: Kristianstad, Hässleholm, Östra Göinge, Osby, Bromölla och Perstorp. 49 namn var där från början och jag kom på plats 21 =)

399 poäng av 79 olika personer, 5 ville ha mig på förstaplats, 2 på andraplats och 10 stycken ville ha mig på tredjeplats. Helt kul ju. Det måste ju ha varit mer än Osbyfolk som har röstat på mig.

Men jag hamnade på plats nummer 23, och detär jag nöjd med. Det är ju bara de två första som har en chans ändå typ. Osby fick folk på plats nummer 2, 5, 8, 23, 26 och 27. Många ju, och åtminstone en i regionfullmäktige, Jätteroligt ju. Och det kommer då troligtsvis bli vår kära Lotte Melin.

På torsdag ska jag på Europaforum i Hässleholm. Jag ska lyssna på en massa politiker, bland annat Maud Olofsson, Lena Ek och några andra partiledare.

På lördag ska jag på årsstämma i Lund, med Centerpartiet i Skåne. Maud ska nog dit med.

Inga kommentarer: